inoff
  • Use Header 2

Nyhetsarkiv

Möbelfaktamärkning av Dot stol & karmstol

Möbelfaktamärkning av Dot stol & karmstol

Nu drar vi igång en ny kampanjperiod för att uppmärksamma att ännu fler av våra produkter

Use karmstol

Use karmstol

Ni har väl inte missatatt Use finns både som stol och karmstol. Use karmstol är en nyhet som tillkommit efter Stockholmsmässan i år. Karmstolen, precis som stolen,

Informationsdokument

Faq

Allmän information

  • Var kan man se era produkter?
    – svar:
    Vi har ett showroom I Helsingborg. Ni finner kontaktuppgifter och adress här. Vi kan även hänvisa er till referensobjekt eller utställningar nära dig. Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller +46 451 775360 för mer information.
  • Kan vi köpa produkter direkt från er?
    – svar:
    inoff säljer inte direkt till slutkund utan alla våra försäljningar sker via eller i samarbete med lokal återförsäljare. Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller +46 451 775360 så hänvisar vi dig gärna till lokal återförsäljare nära dig. Ni kan även kontakta våra säljare, ni hittar deras kontaktuppgifter här.
  • Var kan vi som slutkund beställa era produkter?
    – svar:
    inoff säljer inte direkt till slutkund utan alla våra försäljningar sker via eller i samarbete med lokal återförsäljare. Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller +46 451 775360 så hänvisar vi dig gärna till lokal återförsäljare nära dig. Ni kan även kontakta våra säljare, ni hittar deras kontaktuppgifter här.
  • Vi är intresserade av era produkter, hur får vi tag i säljmaterial?
    – svar:
    Ni hittar en hel del försäljningsmaterial på vår hemsida: Försäljningsmaterial . Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60 så skickar vi önskat material till er.
  • Vad är era öppettider?
    – svar:
    Vi har öppet alla helgfria vardagar kl 08-17. Under v.29-32 kommer vi ha reducerad bemanning, men vi håller samtidigt ändå öppet. Vi finns tillgängliga såväl på mail som på telefon för era beställningar och era frågor men vänligen observera att återkoppling på mail, samt leveranser av beställningar kan under dessa veckor ta något längre tid än normalt.
  • Hur jobbar ni med möbelfakta?
    – svar:
    För inoff har Möbelfaktas kravspecifikation sedan länge varit utgångspunkten i vårt arbetet med sortimentet. Sedan 2016 har vi även påbörjat formell cerifiering enligt Möbelfakta av vårt sortiment. För aktuell förteckning över certifierade produkter/modellserier, se Downloads och klicka därefter på Möbelfaktaintyg. Ni kan även klicka här.Vid frågor eller funderingar på detta tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60. Ni kan även kontakta Dennis direkt och ni hittar hans kontaktuppgifter här.
  • Vad betyder symbolerna?
    – svar:
    Se symbolförteckning här.
  • Vart vänder jag mig för att få support?
    – svar:
    Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60. Ni kan även kontakta våra säljare, ni hittar deras kontaktuppgifter här.

Köpvillkor

  • Har ni fraktfritt?
    – svar:
    Nej, frakt tillkommer om inget annat är överenskommet. Tveka inte att kontakta oss om ni önskar få beräknat fraktpris i förväg. Ni når oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.
  • Hur lång är garantin?
    – svar:
    Vi har 3 års garanti mot fabrikationsfel. Utvalda produkter har 5 års garanti och är markerade med symbol (5) i prislistan

Produktinformation & Monteringsanvisningar

  • Finns produkten i lager?
    – svar:
    Lagerhållna produkter är markerade med symbol (L) i prislistan eller här på hemsidan under respektive produkt.
  • Var hittar vi monteringsanvisningar?
    – svar: 
    Monteringsanvisning medföljer i varje leverans av varan. För att garanti ska kunna åberopas är det ett krav att monteringsanvisningen har efterlevts.
  • Vad behöver vi tänka på vid montering av produkterna från er?
    – svar:
    Se till så att de antal skruvar och beslag som skickats med överensstämmer med antalet som uppges på monteringsanvisningen. Följ instruktionerna på monteringsanvisningen, står det exempelvis ”dra åt med handkraft” så innebär det att man drar åt tills det går trögt.  Generellt så avråder vi från användning av ex skruvdragare vid montering, ska man ändå använda andra verktyg än de medföljande bör man vidta aktsamhet så man inte skadar eller förstör produkten. Vid frågor eller osäkerhet hör gärna av er.
  • Var hittar vi produktmått?
    – svar: 
    Produktmåtten hittar ni i produktbladet, se sida: http://www.inoff.se/downloads-2/
  • Hur ofta behöver skruvar dras åt?
    – svar:
    Det beror på hur mycket produkterna används, är det en produkt som används några gånger dagligen så kan det vara bra att kolla över och eventuellt dra åt skruvar ett par gånger om året. En bra regel kan vara att man gör detta i samband med att man ställer om till sommar/ vintertid. I en miljö där möblerna används mer frekvent eller är utsatta för högt slitage kan och bör man kolla oftare.
  • Hur ska möblerna vårdas för längsta hållbarhet?
    – svar:
    Uppgifter om hur möblerna ska vårdas finner ni på inoff:s hemsida: Skötselråd
  • Hur får vi tag på CAD filer?
    – svar:
    Ni hittar våra CAD filer (3ds & DWG) antingen under vår flik downloads eller inne på respektive produkt under sortiment.
  • Går det att köpa powerbox via er?
    – svar: 
    Ja, det går att beställa powerbox från oss. Ni hittar mer information om produkten här

Frakt & Leverans

  • Hur lång är leveranstiden?
    – svar:
    Lagerhållna produkter finns för omgående leverans, se symbol (L) i prislistan eller här på hemsidan under respektive produkt. Övriga produkter har normalt 4-6 veckors leveranstid eller enligt överenskommelse.
  • Produkten försvann under transporten, hur går vi tillväga?
    – svar:
    Vid leverans på inoff’s fraktavtal: Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller +46 451 775360Vid leverans på ert eget fraktavtal: Vänligen kontakta oss för sändningsnummer och därefter ber vi om att få hänvisa till ert fraktbolag för anmälan om förlorat gods.
    Vid försäljning enligt normalt fraktvillkor, EXW, bär köparen risken från tidpunkten för när produkten lämnar inoff’s lager men självklart är inoff behjälpliga med assistans för att driva ett ärende som rör förlorad vara på inoff’s fraktavtal.
    Detta förfarande utför av inoff´s återförsäljare.Vid frågor eller funderingar på detta tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.
  • Vår produkt har transportskadats, hur går vi tillväga?
    – svar:
    Mottagaren av godset är skyldig att kontrollera godset vid ankomst. Synliga skador skall noteras på fraktsedeln vid mottagandet. Chauffören ska i sin tur också signera. Vid transportskador där godset fraktats på inoffs fraktavtal ska anmälan göras till inoff inom 5 dagar från mottagningsdatum. För att du ska kunna göra en anmälan om en dold transportskada behöver förpackningen öppnats och kontrollerats inom 5 arbetsdagar från leverans. Transportskadad produkt och emballaget ska sparas till annat meddelas av inoff. Vid transportskada på vara som fraktats på annat än inoffs fraktavtal görs anmälan av transportskada av kunden direkt till fraktbolaget.
    Detta förfarande utförs av inoff´s återförsäljare.Vid frågor eller funderingar på detta tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.
  • Har ni fraktfritt?
    – svar:
    Nej, frakt tillkommer om inget annat är överenskommet. Tveka inte att kontakta oss om ni önskar få beräknat fraktpris i förväg. Ni når oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.

Tyger

  • Kan vi klä produkterna i ett insänt tyg (kundtyg)?
    – svar:
    Ja, kund kan själv skicka in tyg.  Inoff måste tillhanda klädselmaterial senast 15 arbetsdagar före utsatt leveransdag.
  • Kan vi beställa produkter inkl tyg som inte finns med i er prislista?
    – svar:
    Ja, det går att beställa tyg som inte finns med i vår prislista. Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60 för prisuppgifter.

Reklamation & Returer

  • Vad har ni för returpolicy?
    – svar:
    Retur av gods får inte ske utan godkännande från inoff. Returhandling erhålls i normalfallet av inoff. Produkt ska returneras i originalförpackning. Returadress: inoff inred ab, Tonvägen port 8, 280 20 Bjärnum. Detta förfarande utförs av inoff´s återförsäljare.Vid frågor eller osäkerhet tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller +46 451 77 53 60.
  • Skruvar har kommit bort, kan ni skicka nya?
    – svar:
    Om det saknas skruvar eller andra delar till levererad produkt så ber vi er vänligen kontakta Dennis Ilin, dennis.ilin@inoff.se.
  • Vår produkt har transportskadats hur går vi tillväga?
    – svar:
    Mottagaren av godset är skyldig att kontrollera godset vid ankomst. Synliga skador skall noteras på fraktsedeln vid mottagandet. Chauffören ska i sin tur också signera. Vid transportskador där godset fraktats på inoffs fraktavtal ska anmälan göras till inoff inom 5 dagar från mottagningsdatum. För att du ska kunna göra en anmälan om en dold transportskada behöver förpackningen öppnats och kontrollerats inom 5 arbetsdagar från leverans. Transportskadad produkt och emballaget ska sparas till annat meddelas av inoff. Vid transportskada på vara som fraktats på annat än inoffs fraktavtal görs anmälan av transportskada av kunden direkt till fraktbolaget.
    Detta förfarande utförs av inoff´s återförsäljare.Vid frågor eller funderingar på detta tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.

Övriga frågor

  • Kan ni hjälpa mig med möblering?
    – svar:
    Ja, visst hjälper vi till med inredningstips och idéer. Vänligen kontakta Hanna Larsson, vår Interior Designer, på Hanna.larsson@inoff.se eller 0451-775369
  • Varför går det inte att öppna DWG-filer?
    – svar:
    Har ni testat båda filformaten, både 3ds och DWG? Det kan skilja sig från program till program vilket filformat som stöds. Om ja, vv kontakta kristian.persson@inoff.se

Faq återförsäljare

Allmän information

  • När skickas prislistan ut?
    – svar:
    Prislistan skickas normalt ut 2-4 veckor innan den börjar gälla. Om ni saknar aktuell prislista tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller +46 451 77 53 60.
  • Var kan man se era produkter?
    – svar:
    Vi har ett showroom I Helsingborg. Ni finner kontaktuppgifter och adress här. Vi kan även hänvisa er till referensobjekt eller utställningar nära dig. Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller +46 451 775360 för mer information.
  • Vi är intresserade av era produkter, hur får vi tag i säljmaterial?
    – svar:
    Ni hittar en hel del försäljningsmaterial på vår hemsida: Försäljningsmaterial Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60 så skickar vi önskat material till er.
  • Vad är era öppettider?
    – svar:
    Vi har öppet alla helgfria vardagar kl 08-17. Under v.29-32 kommer vi ha reducerad bemanning, men vi håller samtidigt ändå öppet. Vi finns tillgängliga såväl på mail som på telefon för era beställningar och era frågor men vänligen observera att återkoppling på mail, samt leveranser av beställningar kan under dessa veckor ta något längre tid än normalt.
  • Hur jobbar ni med möbelfakta?
    – svar:
    För inoff har Möbelfaktas kravspecifikation sedan länge varit utgångspunkten i vårt arbetet med sortimentet. Sedan 2016 har vi även påbörjat formell cerifiering enligt Möbelfakta av vårt sortiment. För aktuell förteckning över certifierade produkter/modellserier, se Downloads och klicka därefter på Möbelfaktaintyg. Ni kan även klicka här.Vid frågor eller funderingar på detta tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60. Ni kan även kontakta Dennis direkt och ni hittar hans kontaktuppgifter här.
  • Vad betyder symbolerna?
    – svar:
    Se symbolförteckning här.
  • Vart vänder jag mig för att få support?
    – svar:
    Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60. Ni kan även kontakta våra säljare, ni hittar deras kontaktuppgifter här.
  • Är det särskilda försäljningsvillkor för prov- och utställningsprodukter?
    – svar:
    Ja, vid beställning av provprodukter eller produkter till utställning gäller särskilda försäljningsvillkor. Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60 för prisuppgifter.

Köpvillkor

  • Har ni fraktfritt?
    – svar:
    Nej, frakt tillkommer om inget annat är överenskommet. Tveka inte att kontakta oss om ni önskar få beräknat fraktpris i förväg. Ni når oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.
  • Hur lång är garantin?
    – svar:
    Vi har 3 års garanti mot fabrikationsfel. Utvalda produkter har 5 års garanti och är markerade med symbol (5) i prislistan
  • När skickas fakturan?
    – svar:
    Fakturan skickas inom ett par dagar efter genomförd leverans. Om ni saknar fakturan för genomförd leverans ber vi er kontakta oss på info@inoff.se
  • Hur blir man kund hos er?
    – svar:
    Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60. Ni kan även kontakta våra säljare, ni hittar deras kontaktuppgifter här.

Produktinformation & Monteringsanvisningar

  • Finns produkten i lager?
    – svar:
    Lagerhållna produkter är markerade med symbol (L) i prislistan eller här på hemsidan under respektive produkt.
  • Var hittar vi monteringsanvisningar?
    – svar: 
    Monteringsanvisning medföljer i varje leverans av varan. För att garanti ska kunna åberopas är det ett krav att monteringsanvisningen har efterlevts.
  • Vad behöver vi tänka på vid montering av produkterna från er?
    – svar:
    Se till så att de antal skruvar och beslag som skickats med överensstämmer med antalet som uppges på monteringsanvisningen. Följ instruktionerna på monteringsanvisningen, står det exempelvis ”dra åt med handkraft” så innebär det att man drar åt tills det går trögt.  Generellt så avråder vi från användning av ex skruvdragare vid montering, ska man ändå använda andra verktyg än de medföljande bör man vidta aktsamhet så man inte skadar eller förstör produkten. Vid frågor eller osäkerhet hör gärna av er.
  • Var hittar vi produktmått?
    – svar: 
    Produktmåtten hittar ni i produktbladet, se sida: http://www.inoff.se/downloads-2/
  • Hur ofta behöver skruvar dras åt?
    – svar:
    Det beror på hur mycket produkterna används, är det en produkt som används några gånger dagligen så kan det vara bra att kolla över och eventuellt dra åt skruvar ett par gånger om året. En bra regel kan vara att man gör detta i samband med att man ställer om till sommar/ vintertid. I en miljö där möblerna används mer frekvent eller är utsatta för högt slitage kan och bör man kolla oftare.
  • Hur ska möblerna vårdas för längsta hållbarhet?
    – svar:
    Uppgifter om hur möblerna ska vårdas finner ni på inoff:s hemsida: Skötselråd
  • Hur får vi tag på CAD filer?
    – svar:
    Ni hittar våra CAD filer (3ds & DWG) antingen under vår flik downloads eller inne på respektive produkt under sortiment.
  • Går det att köpa powerbox via er?
    – svar: 
    Ja, det går att beställa powerbox från oss. Ni hittar mer information om produkten här

Frakt & Leverans

  • Hur lång är leveranstiden?
    – svar:
    Lagerhållna produkter finns för omgående leverans, se symbol (L) i prislistan eller här på hemsidan under respektive produkt. Övriga produkter har normalt 4-6 veckors leveranstid eller enligt överenskommelse.
  • Vad är fraktkostnaden?
    – svar:
    Fraktkostnaden baseras på vikt, volym och post nr. Vänligen kontakta inoff för exakt fraktkostnad på info@inoff.se eller +46 451 775360
  • Produkten försvann under transporten, hur går vi tillväga?
    – svar:
    Vid leverans på inoff’s fraktavtal: Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller +46 451 775360Vid leverans på ert eget fraktavtal: Vänligen kontakta oss för sändningsnummer och därefter ber vi om att få hänvisa till ert fraktbolag för anmälan om förlorat gods.
    Vid försäljning enligt normalt fraktvillkor, EXW, bär köparen risken från tidpunkten för när produkten lämnar inoff’s lager men självklart är inoff behjälpliga med assistans för att driva ett ärende som rör förlorad vara på inoff’s fraktavtal.
    Vid frågor eller funderingar på detta tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.
  • Vår produkt har transportskadats, hur går vi tillväga?
    – svar:
    Mottagaren av godset är skyldig att kontrollera godset vid ankomst. Synliga skador skall noteras på fraktsedeln vid mottagandet. Chauffören ska i sin tur också signera. Vid transportskador där godset fraktats på inoffs fraktavtal ska anmälan göras till inoff inom 5 dagar från mottagningsdatum. För att du ska kunna göra en anmälan om en dold transportskada behöver förpackningen öppnats och kontrollerats inom 5 arbetsdagar från leverans. Transportskadad produkt och emballaget ska sparas till annat meddelas av inoff. Vid transportskada på vara som fraktats på annat än inoffs fraktavtal görs anmälan av transportskada av kunden direkt till fraktbolaget.
    Vid frågor eller funderingar på detta tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.
  • Har ni fraktfritt?
    – svar:
    Nej, frakt tillkommer om inget annat är överenskommet. Tveka inte att kontakta oss om ni önskar få beräknat fraktpris i förväg. Ni når oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.

Tyger

  • Till vilken adress skickar vi tyget?
    – svar:
    inoff inred AB, Tonvägen port 8, 280 20 Bjärnum. Vänligen märk tyget med ordernummer samt produktens namn.
  • Kan vi klä produkterna i ett insänt tyg (kundtyg)?
    – svar:
    Ja, kund kan själv skicka in tyg.  Inoff måste tillhanda klädselmaterial senast 15 arbetsdagar före utsatt leveransdag.
  • Kan vi beställa produkter inkl tyg som inte finns med i er prislista?
    – svar:
    Ja, det går att beställa tyg som inte finns med i vår prislista. Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60 för prisuppgifter.

Reklamation & Returer

  • Vad har ni för returpolicy?
    – svar:
    Retur av gods får inte ske utan godkännande från inoff. Returhandling erhålls i normalfallet av inoff. Produkt ska returneras i originalförpackning. Returadress: inoff inred ab, Tonvägen port 8, 280 20 Bjärnum. Vid frågor eller osäkerhet tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller +46 451 77 53 60.
  • Hur reklamerar vi en produkt?
    – svar:
    Reklamationer skall skriftligen anmälas till inoff senast 5 dagar efter att felet uppstått. Anses levererat gods vara felaktigt sker avhjälpande av felet genom reparation eller utbyte av det felaktiga godset. inoff ska anses ha fullgjort sin skyldighet för felet när nytt eller reparerat gods sänts till den adress dit det felaktiga godset levererats. inoff avgör vilket av alternativen som felet skall avhjälpas på. Ersättningsleverans debiteras enligt gällande prislista och krediteras vid godkänd reklamation. inoff åtar sig ej att ersätta merkostnader eller förluster som uppkommit till följd av reklamation. Anmälan av reklamation görs till inoff på info@inoff.se eller 0451-77 53 60. Det är viktigt att en anmälan av reklamation även innehåller tydlig dokumentation, exempelvis beskrivning och bilder av felet, samt en bild på produktens produktionsmärkning. En reklamerad produkt får inte avyttras utan godkännande från inoff.Vid frågor eller funderingar på detta tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.
  • Skruvar har kommit bort, kan ni skicka nya?
    – svar:
    Om det saknas skruvar eller andra delar till levererad produkt så ber vi er vänligen kontakta Dennis Ilin, dennis.ilin@inoff.se.
  • Varför har vi fått en faktura på en ersättningsleverans?
    – svar:
    Vi krediterar reklamerad vara när reklamationen har godkänts och vi ställer ut en faktura på ersättningsprodukten i samband med ersättningsleveransen. Om ni saknar kreditfaktura, vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller på +46 451 77 53 60.
  • När får vi kreditfakturan för en retur/reklamation?
    – svar:
    Kreditfaktura ställs ut så snart reklamation har godkänts eller så snart en retur har avsynats. Om ni saknar en kreditfaktura tveka inte att kontakta oss på  info@inoff.se eller 0451-77 53 60.
  • Vår produkt har transportskadats hur går vi tillväga?
    – svar:
    Mottagaren av godset är skyldig att kontrollera godset vid ankomst. Synliga skador skall noteras på fraktsedeln vid mottagandet. Chauffören ska i sin tur också signera. Vid transportskador där godset fraktats på inoffs fraktavtal ska anmälan göras till inoff inom 5 dagar från mottagningsdatum. För att du ska kunna göra en anmälan om en dold transportskada behöver förpackningen öppnats och kontrollerats inom 5 arbetsdagar från leverans. Transportskadad produkt och emballaget ska sparas till annat meddelas av inoff. Vid transportskada på vara som fraktats på annat än inoffs fraktavtal görs anmälan av transportskada av kunden direkt till fraktbolaget.Vid frågor eller funderingar på detta tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.

Övriga frågor

  • Kan ni hjälpa mig med möblering?
    – svar:
    Ja, visst hjälper vi till med inredningstips och idéer. Vänligen kontakta Hanna Larsson, vår Interior Designer, på Hanna.larsson@inoff.se eller 0451-775369
  • Varför går det inte att öppna DWG-filer?
    – svar:
    Har ni testat båda filformaten, både 3ds och DWG? Det kan skilja sig från program till program vilket filformat som stöds. Om ja, vv kontakta kristian.persson@inoff.se

Följ oss på Instagram

inoff.inred
inoff.inred
inoff.inred
inoff.inred


inoff inred ab • Box 82 • 280 20 Bjärnum • Sweden • T +46 451-77 53 60 • info@inoff.se