inoff
  • Noa

Nyhetsarkiv

Med rätt möbler når restaurangen framgång

Med rätt möbler når restaurangen framgång

Inredningen är ofta lika viktig för en restaurangs framgång som maten. Första intrycket och totalupplevelsen av en restaurang eller ett café kan vara avgörande för om en kund väljer att komma tillbaka eller inte. En trevlig och inspirerande atmosfär ökar chansen att gästen återkommer.

5 tips – Så optimerar ni konferensrummet!

5 tips – Så optimerar ni konferensrummet!

Konferensrummet är ett kreativt rum där idéer ska växa fram och viktiga beslut ska fattas. Miljön för ett lyckat möte spelar större roll än vi tror. Vi har därför sammanställt 5 tips på hur du kan optimera konferensrummet och ge bästa förutsättningar för ett lyckat möte.

Inspirerande möbler för kreativa möten

Inspirerande möbler för kreativa möten

Vi är säkra på att rätt inredning ger inspirerande miljöer som bidrar till kreativa möten.

Kundtjänst

Kundtjänst

Jessica har sedan februari 2018 varit föräldraledig men är från och med 1 september glädjande tillbaka i tjänst. Anna, som på ett framgångsrikt sätt

Expresslager

Expresslager

Trots semesterveckorna ovan så vill vi påminna er om att vi för flera produkter har möjlighet till snabb leverans såväl före semestern som efter.

Öppetider i Sommar

Öppetider i Sommar

Sommaren närmar sig med stormsteg och så smått börjar semestrarna.

GDPR – tryggare hantering av era personuppgifter

GDPR – tryggare hantering av era personuppgifter

Den 25 maj trädde den nya dataskyddsförordningen (GDPR – General Data Protection Regulation) i kraft.

Hanna Larssons tankar om mässan

Hanna Larssons tankar om mässan

Stockholm furniture fair känns som startskottet för ett nytt år med spännande möbler och intressanta projekt.

Bruttoprislistan 2018/2019

Bruttoprislistan 2018/2019

Årets prislista finns nu tillgänglig i både tryckt och digitalt format. Saknar ni ett ex eller mer information? Tveka i så fall inte att kontakta oss.

Informationsdokument

Nyhetsbrev

Här kan ni anmäla er till vårt nyhetsbrev.
Anmälan

Faq

Allmän information

  • Var kan man se era produkter?
    – svar:
    Vi har ett showroom I Helsingborg. Ni finner kontaktuppgifter och adress här. Vi kan även hänvisa er till referensobjekt eller utställningar nära dig. Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller +46 451 775360 för mer information.
  • Kan vi köpa produkter direkt från er?
    – svar:
    inoff säljer inte direkt till slutkund utan alla våra försäljningar sker via eller i samarbete med lokal återförsäljare. Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller +46 451 775360 så hänvisar vi dig gärna till lokal återförsäljare nära dig. Ni kan även kontakta våra säljare, ni hittar deras kontaktuppgifter här.
  • Var kan vi som slutkund beställa era produkter?
    – svar:
    inoff säljer inte direkt till slutkund utan alla våra försäljningar sker via eller i samarbete med lokal återförsäljare. Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller +46 451 775360 så hänvisar vi dig gärna till lokal återförsäljare nära dig. Ni kan även kontakta våra säljare, ni hittar deras kontaktuppgifter här.
  • Vi är intresserade av era produkter, hur får vi tag i säljmaterial?
    – svar:
    Ni hittar en hel del försäljningsmaterial på vår hemsida: Försäljningsmaterial . Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60 så skickar vi önskat material till er.
  • Vad är era öppettider?
    – svar:
    Vi har öppet alla helgfria vardagar kl 08-17. Under v.29-32 kommer vi ha reducerad bemanning, men vi håller samtidigt ändå öppet. Vi finns tillgängliga såväl på mail som på telefon för era beställningar och era frågor men vänligen observera att återkoppling på mail, samt leveranser av beställningar kan under dessa veckor ta något längre tid än normalt.
  • Hur jobbar ni med möbelfakta?
    – svar:
    För inoff har Möbelfaktas kravspecifikation sedan länge varit utgångspunkten i vårt arbetet med sortimentet. Sedan 2016 har vi även påbörjat formell cerifiering enligt Möbelfakta av vårt sortiment. För aktuell förteckning över certifierade produkter/modellserier, se Downloads och klicka därefter på Möbelfaktaintyg. Ni kan även klicka här.Vid frågor eller funderingar på detta tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60. Ni kan även kontakta Dennis direkt och ni hittar hans kontaktuppgifter här.
  • Vad betyder symbolerna?
    – svar:
    Se symbolförteckning här.
  • Vart vänder jag mig för att få support?
    – svar:
    Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60. Ni kan även kontakta våra säljare, ni hittar deras kontaktuppgifter här.

Köpvillkor

  • Har ni fraktfritt?
    – svar:
    Nej, frakt tillkommer om inget annat är överenskommet. Tveka inte att kontakta oss om ni önskar få beräknat fraktpris i förväg. Ni når oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.
  • Hur lång är garantin?
    – svar:
    Vi har 3 års garanti mot fabrikationsfel. Utvalda produkter har 5 års garanti och är markerade med symbol (5) i prislistan

Produktinformation & Monteringsanvisningar

  • Finns produkten i lager?
    – svar:
    Lagerhållna produkter är markerade med symbol (L) i prislistan eller här på hemsidan under respektive produkt.
  • Var hittar vi monteringsanvisningar?
    – svar: 
    Monteringsanvisning medföljer i varje leverans av varan. För att garanti ska kunna åberopas är det ett krav att monteringsanvisningen har efterlevts.
  • Vad behöver vi tänka på vid montering av produkterna från er?
    – svar:
    Se till så att de antal skruvar och beslag som skickats med överensstämmer med antalet som uppges på monteringsanvisningen. Följ instruktionerna på monteringsanvisningen, står det exempelvis ”dra åt med handkraft” så innebär det att man drar åt tills det går trögt.  Generellt så avråder vi från användning av ex skruvdragare vid montering, ska man ändå använda andra verktyg än de medföljande bör man vidta aktsamhet så man inte skadar eller förstör produkten. Vid frågor eller osäkerhet hör gärna av er.
  • Vad behöver vi tänka på gällande golvskydd/tassar?
    – Svar:
    inoff levererar samtliga sittmöbler med golvskydd i plast/plasttass, antingen monterade eller bipackade med produkten. inoff erbjuder även filttassar för flera modeller och vid behov kan inoff även erbjuda annan typ av tass, ex metallglidstift. Vid behov tass utöver standard (plast) ska det anges vid order. I de fall det på respektive produkt står att önskad tass bipackas ansvarar kund för bytet från standardtass. Det är kunds ansvar att säkerställa att rätt golvskydd/tass används till det aktuella underlag som produkten ska placeras på. Om felaktigt golvskydd används kan det komma att påverka produktens konstruktion och hållbarhet. I dessa fall kan fabrikationsgarantin ej åberopas. inoff ansvarar vid dessa fall ej heller för skador uppkomna på underlaget/golvet. inoff rekommenderar kontinuerlig kontroll av golvskyddens slitage. Den kontroll är kunds ansvar och likaså ansvarar kund för alla kostnader förenliga med utbyte av slitna golvskydd. Vid frågor, eller för rekommendation om golvskydd, vänligen ta kontakt med inoff.
  • Hur blir era produkter i bets och kundbets?
    – Svar:
    inoffs betsade produkter ytbehandlas så att de i utgångsläget har viss synlig trästruktur. Dock kan träslag och/eller vald färg göra att ytbehandlingen istället får ett mer täckande utseende. Detta gäller exempelvis ofta för träslag som björk och bok samt vid mörkare kulörer. Önskas täckande bets vänligen kontakta oss. I de fall kundbets önskas, ska färgprov tillhandahållas av kund alternativt ska fabrikat och betskod anges. inoff förbehåller sig rätten att ändra till ett alternativt fabrikat. Det är kunds ansvar att tillhandahålla bilder, färgprov eller liknande som behövs för att uppnå önskad betskulör. Om kund önskar att inoff producerar färgprov för godkännande tillkommer en kostnad per färgprov. Om färgprov inte tillhandahålls eller önskas av kund reserverar sig inoff för nyansskillnader som kan uppstå beroende på färgers olika utseende exempelvis på grund av olika träslag eller olika utseende på digitala skärmar och utskrifter. Vi förordar att synliga trädetaljer ytbehandlas i antingen klarlack eller betsat utförande. inoff avråder från att träytor ytbehandlas med pigmenterad täcklack eller olja.
  • Vilken ytbehandling kan man få till metallstativ?
    – Svar:
    För produkter med stativ i metall erbjuder inoff olika ytbehandlingar. För närmare information, se respektive produkt. I de fall särskild kulör önskas, ska kulören anges i RAL-kulör. Tilläggspriset som anges i prislistan för lack valfri färg (RAL) är tilläggspris per enhet på ordinarie pris för lack (vit, svart, silver).
  • Går det att få tjockare stoppning på era sittmöbler?
    – Svar:
    Önskas extra stoppning kan detta erbjudas på vissa av våra stolar, vänligen kontakta oss för offert.
  • Var hittar vi produktmått?
    – svar: 
    Produktmåtten hittar ni i produktbladet, se sida: https://www.inoff.se/downloads-2/
  • Hur ofta behöver skruvar dras åt?
    – svar:
    Det beror på hur mycket produkterna används, är det en produkt som används några gånger dagligen så kan det vara bra att kolla över och eventuellt dra åt skruvar ett par gånger om året. En bra regel kan vara att man gör detta i samband med att man ställer om till sommar/ vintertid. I en miljö där möblerna används mer frekvent eller är utsatta för högt slitage kan och bör man kolla oftare.
  • Hur ska möblerna vårdas för längsta hållbarhet?
    – svar:
    Uppgifter om hur möblerna ska vårdas finner ni på inoff:s hemsida: Skötselråd
  • Hur får vi tag på CAD filer?
    – svar:
    Ni hittar våra CAD filer (3ds & DWG) antingen under vår flik downloads eller inne på respektive produkt under sortiment.
  • Går det att köpa powerbox via er?
    – svar: 
    Ja, det går att beställa powerbox från oss. Ni hittar mer information om produkten här
  • Kan man fråga om specialprodukter utöver ert sortiment?
    – Svar:
    Vi erbjuder kundanpassad tillverkning av bordsskivor enligt kundens specifikation. Se sida 42 – 45 i vår prislista alternativt kontakta oss vid förfrågan. I de fall ni önskar andra kundunika lösningar, såväl kundspecifikt utvecklade produkter som kundanpassningar av befintliga produkter, så tveka inte att kontakta oss. Vi har stora möjligheter att tillverka efter era önskemål.

Frakt & Leverans

  • Hur lång är leveranstiden?
    – svar:
    Lagerhållna produkter finns för omgående leverans, se symbol (L) i prislistan eller här på hemsidan under respektive produkt. Övriga produkter har normalt 4-6 veckors leveranstid eller enligt överenskommelse.
  • Produkten försvann under transporten, hur går vi tillväga?
    – svar:
    Vid leverans på inoff’s fraktavtal: Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller +46 451 775360Vid leverans på ert eget fraktavtal: Vänligen kontakta oss för sändningsnummer och därefter ber vi om att få hänvisa till ert fraktbolag för anmälan om förlorat gods.
    Vid försäljning enligt normalt fraktvillkor, EXW, bär köparen risken från tidpunkten för när produkten lämnar inoff’s lager men självklart är inoff behjälpliga med assistans för att driva ett ärende som rör förlorad vara på inoff’s fraktavtal.
    Detta förfarande utför av inoff´s återförsäljare.Vid frågor eller funderingar på detta tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.
  • Vår produkt har transportskadats, hur går vi tillväga?
    – svar:
    Mottagaren av godset är skyldig att kontrollera godset vid ankomst. Synliga skador skall noteras på fraktsedeln vid mottagandet. Chauffören ska i sin tur också signera. Vid transportskador där godset fraktats på inoffs fraktavtal ska anmälan göras till inoff inom 5 dagar från mottagningsdatum. För att du ska kunna göra en anmälan om en dold transportskada behöver förpackningen öppnats och kontrollerats inom 5 arbetsdagar från leverans. Transportskadad produkt och emballaget ska sparas till annat meddelas av inoff. Vid transportskada på vara som fraktats på annat än inoffs fraktavtal görs anmälan av transportskada av kunden direkt till fraktbolaget.
    Detta förfarande utförs av inoff´s återförsäljare.Vid frågor eller funderingar på detta tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.
  • Har ni fraktfritt?
    – svar:
    Nej, frakt tillkommer om inget annat är överenskommet. Tveka inte att kontakta oss om ni önskar få beräknat fraktpris i förväg. Ni når oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.

Tyger

  • Kan vi klä produkterna i ett insänt tyg (kundtyg)?
    – svar:
    Ja, kund kan själv skicka in tyg.  Inoff måste tillhanda klädselmaterial senast 15 arbetsdagar före utsatt leveransdag.
  • Kan vi beställa produkter inkl tyg som inte finns med i er prislista?
    – svar:
    Ja, det går att beställa tyg som inte finns med i vår prislista. Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60 för prisuppgifter.

Reklamation & Returer

  • Vad har ni för returpolicy?
    – svar:
    Retur av gods får inte ske utan godkännande från inoff. Returhandling erhålls i normalfallet av inoff. Produkt ska returneras i originalförpackning. Returadress: inoff inred ab, Tonvägen port 8, 280 20 Bjärnum. Detta förfarande utförs av inoff´s återförsäljare.Vid frågor eller osäkerhet tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller +46 451 77 53 60.
  • Skruvar har kommit bort, kan ni skicka nya?
    – svar:
    Om det saknas skruvar eller andra delar till levererad produkt så ber vi er vänligen kontakta Dennis Ilin, dennis.ilin@inoff.se.
  • Vår produkt har transportskadats hur går vi tillväga?
    – svar:
    Mottagaren av godset är skyldig att kontrollera godset vid ankomst. Synliga skador skall noteras på fraktsedeln vid mottagandet. Chauffören ska i sin tur också signera. Vid transportskador där godset fraktats på inoffs fraktavtal ska anmälan göras till inoff inom 5 dagar från mottagningsdatum. För att du ska kunna göra en anmälan om en dold transportskada behöver förpackningen öppnats och kontrollerats inom 5 arbetsdagar från leverans. Transportskadad produkt och emballaget ska sparas till annat meddelas av inoff. Vid transportskada på vara som fraktats på annat än inoffs fraktavtal görs anmälan av transportskada av kunden direkt till fraktbolaget.
    Detta förfarande utförs av inoff´s återförsäljare.Vid frågor eller funderingar på detta tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.

Övriga frågor

  • Kan ni hjälpa mig med möblering?
    – svar:
    Ja, visst hjälper vi till med inredningstips och idéer. Vänligen kontakta Hanna Larsson, vår Interior Designer, på Hanna.larsson@inoff.se eller 0451-775369
  • Varför går det inte att öppna DWG-filer?
    – svar:
    Har ni testat båda filformaten, både 3ds och DWG? Det kan skilja sig från program till program vilket filformat som stöds. Om ja, vv kontakta kristian.persson@inoff.se

Faq återförsäljare

Allmän information

  • När skickas prislistan ut?
    – svar:
    Prislistan skickas normalt ut 2-4 veckor innan den börjar gälla. Om ni saknar aktuell prislista tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller +46 451 77 53 60.
  • Var kan man se era produkter?
    – svar:
    Vi har ett showroom I Helsingborg. Ni finner kontaktuppgifter och adress här. Vi kan även hänvisa er till referensobjekt eller utställningar nära dig. Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller +46 451 775360 för mer information.
  • Vi är intresserade av era produkter, hur får vi tag i säljmaterial?
    – svar:
    Ni hittar en hel del försäljningsmaterial på vår hemsida: Försäljningsmaterial Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60 så skickar vi önskat material till er.
  • Vad är era öppettider?
    – svar:
    Vi har öppet alla helgfria vardagar kl 08-17. Under v.29-32 kommer vi ha reducerad bemanning, men vi håller samtidigt ändå öppet. Vi finns tillgängliga såväl på mail som på telefon för era beställningar och era frågor men vänligen observera att återkoppling på mail, samt leveranser av beställningar kan under dessa veckor ta något längre tid än normalt.
  • Hur jobbar ni med möbelfakta?
    – svar:
    För inoff har Möbelfaktas kravspecifikation sedan länge varit utgångspunkten i vårt arbetet med sortimentet. Sedan 2016 har vi även påbörjat formell cerifiering enligt Möbelfakta av vårt sortiment. För aktuell förteckning över certifierade produkter/modellserier, se Downloads och klicka därefter på Möbelfaktaintyg. Ni kan även klicka här.Vid frågor eller funderingar på detta tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60. Ni kan även kontakta Dennis direkt och ni hittar hans kontaktuppgifter här.
  • Vad betyder symbolerna?
    – svar:
    Se symbolförteckning här.
  • Vart vänder jag mig för att få support?
    – svar:
    Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60. Ni kan även kontakta våra säljare, ni hittar deras kontaktuppgifter här.
  • Är det särskilda försäljningsvillkor för prov- och utställningsprodukter?
    – svar:
    Ja, vid beställning av provprodukter eller produkter till utställning gäller särskilda försäljningsvillkor. Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60 för prisuppgifter.

Köpvillkor

  • Har ni fraktfritt?
    – svar:
    Nej, frakt tillkommer om inget annat är överenskommet. Tveka inte att kontakta oss om ni önskar få beräknat fraktpris i förväg. Ni når oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.
  • Hur lång är garantin?
    – svar:
    Vi har 3 års garanti mot fabrikationsfel. Utvalda produkter har 5 års garanti och är markerade med symbol (5) i prislistan
  • När skickas fakturan?
    – svar:
    Fakturan skickas inom ett par dagar efter genomförd leverans. Om ni saknar fakturan för genomförd leverans ber vi er kontakta oss på info@inoff.se
  • Hur blir man kund hos er?
    – svar:
    Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60. Ni kan även kontakta våra säljare, ni hittar deras kontaktuppgifter här.

Produktinformation & Monteringsanvisningar

  • Finns produkten i lager?
    – svar:
    Lagerhållna produkter är markerade med symbol (L) i prislistan eller här på hemsidan under respektive produkt.
  • Var hittar vi monteringsanvisningar?
    – svar: 
    Monteringsanvisning medföljer i varje leverans av varan. För att garanti ska kunna åberopas är det ett krav att monteringsanvisningen har efterlevts.
  • Vad behöver vi tänka på vid montering av produkterna från er?
    – svar:
    Se till så att de antal skruvar och beslag som skickats med överensstämmer med antalet som uppges på monteringsanvisningen. Följ instruktionerna på monteringsanvisningen, står det exempelvis ”dra åt med handkraft” så innebär det att man drar åt tills det går trögt.  Generellt så avråder vi från användning av ex skruvdragare vid montering, ska man ändå använda andra verktyg än de medföljande bör man vidta aktsamhet så man inte skadar eller förstör produkten. Vid frågor eller osäkerhet hör gärna av er.
  • Var hittar vi produktmått?
    – svar: 
    Produktmåtten hittar ni i produktbladet, se sida: https://www.inoff.se/downloads-2/
  • Hur ofta behöver skruvar dras åt?
    – svar:
    Det beror på hur mycket produkterna används, är det en produkt som används några gånger dagligen så kan det vara bra att kolla över och eventuellt dra åt skruvar ett par gånger om året. En bra regel kan vara att man gör detta i samband med att man ställer om till sommar/ vintertid. I en miljö där möblerna används mer frekvent eller är utsatta för högt slitage kan och bör man kolla oftare.
  • Hur ska möblerna vårdas för längsta hållbarhet?
    – svar:
    Uppgifter om hur möblerna ska vårdas finner ni på inoff:s hemsida: Skötselråd
  • Hur får vi tag på CAD filer?
    – svar:
    Ni hittar våra CAD filer (3ds & DWG) antingen under vår flik downloads eller inne på respektive produkt under sortiment.
  • Går det att köpa powerbox via er?
    – svar: 
    Ja, det går att beställa powerbox från oss. Ni hittar mer information om produkten här

Frakt & Leverans

  • Hur lång är leveranstiden?
    – svar:
    Lagerhållna produkter finns för omgående leverans, se symbol (L) i prislistan eller här på hemsidan under respektive produkt. Övriga produkter har normalt 4-6 veckors leveranstid eller enligt överenskommelse.
  • Vad är fraktkostnaden?
    – svar:
    Fraktkostnaden baseras på vikt, volym och post nr. Vänligen kontakta inoff för exakt fraktkostnad på info@inoff.se eller +46 451 775360
  • Produkten försvann under transporten, hur går vi tillväga?
    – svar:
    Vid leverans på inoff’s fraktavtal: Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller +46 451 775360Vid leverans på ert eget fraktavtal: Vänligen kontakta oss för sändningsnummer och därefter ber vi om att få hänvisa till ert fraktbolag för anmälan om förlorat gods.
    Vid försäljning enligt normalt fraktvillkor, EXW, bär köparen risken från tidpunkten för när produkten lämnar inoff’s lager men självklart är inoff behjälpliga med assistans för att driva ett ärende som rör förlorad vara på inoff’s fraktavtal.
    Vid frågor eller funderingar på detta tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.
  • Vår produkt har transportskadats, hur går vi tillväga?
    – svar:
    Mottagaren av godset är skyldig att kontrollera godset vid ankomst. Synliga skador skall noteras på fraktsedeln vid mottagandet. Chauffören ska i sin tur också signera. Vid transportskador där godset fraktats på inoffs fraktavtal ska anmälan göras till inoff inom 5 dagar från mottagningsdatum. För att du ska kunna göra en anmälan om en dold transportskada behöver förpackningen öppnats och kontrollerats inom 5 arbetsdagar från leverans. Transportskadad produkt och emballaget ska sparas till annat meddelas av inoff. Vid transportskada på vara som fraktats på annat än inoffs fraktavtal görs anmälan av transportskada av kunden direkt till fraktbolaget.
    Vid frågor eller funderingar på detta tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.
  • Har ni fraktfritt?
    – svar:
    Nej, frakt tillkommer om inget annat är överenskommet. Tveka inte att kontakta oss om ni önskar få beräknat fraktpris i förväg. Ni når oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.

Tyger

  • Till vilken adress skickar vi tyget?
    – svar:
    inoff inred AB, Tonvägen port 8, 280 20 Bjärnum. Vänligen märk tyget med ordernummer samt produktens namn.
  • Kan vi klä produkterna i ett insänt tyg (kundtyg)?
    – svar:
    Ja, kund kan själv skicka in tyg.  Inoff måste tillhanda klädselmaterial senast 15 arbetsdagar före utsatt leveransdag.
  • Kan vi beställa produkter inkl tyg som inte finns med i er prislista?
    – svar:
    Ja, det går att beställa tyg som inte finns med i vår prislista. Vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60 för prisuppgifter.

Reklamation & Returer

  • Vad har ni för returpolicy?
    – svar:
    Retur av gods får inte ske utan godkännande från inoff. Returhandling erhålls i normalfallet av inoff. Produkt ska returneras i originalförpackning. Returadress: inoff inred ab, Tonvägen port 8, 280 20 Bjärnum. Vid frågor eller osäkerhet tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller +46 451 77 53 60.
  • Hur reklamerar vi en produkt?
    – svar:
    Reklamationer skall skriftligen anmälas till inoff senast 5 dagar efter att felet uppstått. Anses levererat gods vara felaktigt sker avhjälpande av felet genom reparation eller utbyte av det felaktiga godset. inoff ska anses ha fullgjort sin skyldighet för felet när nytt eller reparerat gods sänts till den adress dit det felaktiga godset levererats. inoff avgör vilket av alternativen som felet skall avhjälpas på. Ersättningsleverans debiteras enligt gällande prislista och krediteras vid godkänd reklamation. inoff åtar sig ej att ersätta merkostnader eller förluster som uppkommit till följd av reklamation. Anmälan av reklamation görs till inoff på info@inoff.se eller 0451-77 53 60. Det är viktigt att en anmälan av reklamation även innehåller tydlig dokumentation, exempelvis beskrivning och bilder av felet, samt en bild på produktens produktionsmärkning. En reklamerad produkt får inte avyttras utan godkännande från inoff.Vid frågor eller funderingar på detta tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.
  • Skruvar har kommit bort, kan ni skicka nya?
    – svar:
    Om det saknas skruvar eller andra delar till levererad produkt så ber vi er vänligen kontakta Dennis Ilin, dennis.ilin@inoff.se.
  • Varför har vi fått en faktura på en ersättningsleverans?
    – svar:
    Vi krediterar reklamerad vara när reklamationen har godkänts och vi ställer ut en faktura på ersättningsprodukten i samband med ersättningsleveransen. Om ni saknar kreditfaktura, vänligen kontakta oss på info@inoff.se eller på +46 451 77 53 60.
  • När får vi kreditfakturan för en retur/reklamation?
    – svar:
    Kreditfaktura ställs ut så snart reklamation har godkänts eller så snart en retur har avsynats. Om ni saknar en kreditfaktura tveka inte att kontakta oss på  info@inoff.se eller 0451-77 53 60.
  • Vår produkt har transportskadats hur går vi tillväga?
    – svar:
    Mottagaren av godset är skyldig att kontrollera godset vid ankomst. Synliga skador skall noteras på fraktsedeln vid mottagandet. Chauffören ska i sin tur också signera. Vid transportskador där godset fraktats på inoffs fraktavtal ska anmälan göras till inoff inom 5 dagar från mottagningsdatum. För att du ska kunna göra en anmälan om en dold transportskada behöver förpackningen öppnats och kontrollerats inom 5 arbetsdagar från leverans. Transportskadad produkt och emballaget ska sparas till annat meddelas av inoff. Vid transportskada på vara som fraktats på annat än inoffs fraktavtal görs anmälan av transportskada av kunden direkt till fraktbolaget.Vid frågor eller funderingar på detta tveka inte att kontakta oss på info@inoff.se eller 0451-77 53 60.

Övriga frågor

  • Kan ni hjälpa mig med möblering?
    – svar:
    Ja, visst hjälper vi till med inredningstips och idéer. Vänligen kontakta Hanna Larsson, vår Interior Designer, på Hanna.larsson@inoff.se eller 0451-775369
  • Varför går det inte att öppna DWG-filer?
    – svar:
    Har ni testat båda filformaten, både 3ds och DWG? Det kan skilja sig från program till program vilket filformat som stöds. Om ja, vv kontakta kristian.persson@inoff.se

Följ oss på Instagram


inoff inred ab • Box 82 • 282 03 Bjärnum • Sweden • T +46 451-77 53 60 • info@inoff.se